Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Városfejlesztési Kft. – Személyi változások után, szervezeti átalakítás előtt

Személyi kérdésekről is döntött a képviselőtestület a 2015. június 8.-i ülésén. Elfogadták a Városfejlesztési és Ingatlankezelői Szolgáltató Önkormányzati Kft. ügyvezetőinek lemondására és visszahívására vonatkozó előterjesztéseket. A kft. vezető nélkül nem maradhat, így a képviselőtestület döntése alapján, az ügyvezetői posztra kiírásra kerülő pályázat lezárásáig, 2015. szeptember 30-ig Veres Gábor látja el ezt a feladatot.

A képviselőtestület 2012 novemberében döntött a Martfű Város Önkormányzata 100%-os tulajdonában álló Martfűi Városfejlesztési és Ingatlankezelői Szolgáltató Önkormányzati Nonprofit Kft. alapításáról. A kft. ügyvezetői feladatait Gonda Lajos látta el.

2013 júliusától az önkormányzati kft. feladata lett a hulladékgazdálkodás is, amelyhez a gazdasági társaságnál, szakirányú végzettséggel rendelkező, további egy fő vezető kijelölésére volt szükség.

A kft. hulladékgazdálkodási feladatait eredményesen irányító Gálné Kiscsatári Lídia 2015. június 15-i hatállyal lemondott az ügyvezetői tisztségéről és kérte munkaviszonyának ezen időponttól történő megszüntetését is. A továbbiakban lakóhelyén kíván elhelyezkedni.

A kft. kettős ügyvezetésével kapcsolatban újabb változással is szembesült a képviselőtestület. Gonda Lajos, az ingatlankezelési ágazat ügyvezetője június 16-i hatállyal kérte ügyvezetői tisztségének ellátása alóli mentesítését, munkaviszonyának megtartása mellett.

– Megfelelő végzettségű munkavállaló alkalmazásával a kft. hulladékgazdálkodási ágazatának a hatályos jogszabályok szerinti működtetését a továbbiakban is biztosítani kell, azonban ez nem jelenti feltétlenül két fő ügyvezető kijelölési kötelezettségét – hangsúlyozta az egyszemélyi ügyvezetés kialakítására vonatkozó előterjesztésében dr. Papp Antal.

Elsőként Gálné Kiscsatári Lídia, a városfejlesztési kft. ügyvezetői tisztségéről történő lemondására, munkaviszonyának megszüntetésére vonatkozó előterjesztést tárgyalta a képviselőtestület.

A kft. hulladékgazdálkodási ágazatvezetőjének lemondását egyhangúlag elfogadta a képviselőtestület, és hozzájárult munkaviszonyának megszüntetéséhez, egyben határozatban fejezve ki köszönetét a városfejlesztési kft-nél végzett tevékenységéért.

– Nem személyes ok a kiváltója annak, hogy a hulladékkezelési ágazat vezetője el kívánja hagyni a kft-t, erősítette meg a képviselőtestületi ülésen dr. Papp Antal.

– A személyi kérdésekre vonatkozó előterjesztéseket, különösen a kft. új vezetőjének kinevezésére vonatkozó javaslatot hosszasan tárgyalta a Pénzügyi, Ügyrendi és Városfejlesztési Bizottság. Sajnálattal vették tudomásul Gálné Kiscsatári Lídia munkahelyváltását, elismerésüket fejezve ki a hulladékgazdálkodás terén végzett munkájáért – számolt be a bizottsági ülésen elhangzottakról Szekeres Mónika Gizella.

– Lídia személyében az önkormányzat egy olyan szakembert tudott alkalmazni, aki nehéz, vitával terhes időszakban állt helyt, rendkívüli odaadással és fegyelmezettséggel végezte a munkáját, sokat téve a kft. működéséért – erősítették meg Rágyanszky István, Tarjányiné Tasnádi Edit, Gonda Istvánné és Vass Éva, bízva abban, hogy a volt ügyvezető segítő szakértelmére továbbra is számíthat a város.

– A hulladékkezelési feladatok irányítását egy, a megyei kormányhivatal környezetvédelmi osztályáról érkező szakember veszi át – tájékoztatott a megüresedő munkakör várható betöltéséről a testületi ülésen dr. Papp Antal.

Öt igen szavazattal, három tartózkodás mellett, elfogadta a képviselőtestület Gonda Lajos a városfejlesztési kft. ügyvezetői tisztségéből való visszahívásáról szóló előterjesztést is, munkaviszonya megtartása mellett.

– A városfejlesztési kft. ingatlankezelői feladatainak ellátása, az önkormányzati bérlemények kezelése hálátlan, bonyolult feladat. Munkáját az is nehezítette, hogy jelenleg könyvelő sem dolgozik a kft-nél – hangsúlyozta Szekeres Mónika Gizella Gonda Lajos, az ügyvezetői tisztségből való visszahívására vonatkozó kérésével kapcsolatban.

A kft. reális továbbműködési feltételeinek kialakítására vonatkozó lehetőségek megismeréséig, az erre irányuló önkormányzati vizsgálat július végi elkészültéig elhamarkodottnak tartja új vezető kinevezését Vass Éva. Az általa elmondottak alapján szükség van a kft. teljes átszervezésére, újragondolására, a kft. vezetőjének személyére vonatkozóan pedig pályázat kiírását szorgalmazta a képviselőtestületi ülésen.

Tarjányiné Tasnádi Edit kezdeményezte, hogy a lakásgazdálkodási ágazat visszahívását kérő vezetője vigye tovább ezt a területet a kft. ügyvezetői posztjára kiírásra kerülő pályázat lezárásáig.

– Ha a jelenlegi ügyvezető visszahívására vonatkozó határozatot elfogadja a képviselőtestület, akkor a kft. vezetésére pályázat kiírása esetén, a pályázat lebonyolításának idejére  is megoldást kell találni, a cég vezető nélkül nem maradhat – utalt az új vezető kijelölésére vonatkozó, következő előterjesztésre dr. Papp Antal.

– Ha az ügyvezető kérte a visszahívását, akkor az egy megfontolt, végiggondolt kérés, amit figyelembe kell vennie a képviselőtestületnek – fogalmazott Gonda Istvánné alpolgármester. Javasolta, hogy a testület fogadja el a kft. vezetőjének közös megegyezéssel történő visszahívását, és hogy az új vezető pályázati eljárást követően kerüljön kinevezésre.

A kft. vezetőjének visszahívásáról hozott döntést követően került sor az új ügyvezető kijelölésére vonatkozó előterjesztés tárgyalására.

Dr. Papp Antal polgármester azt javasolta a képviselőtestületnek, hogy az önkormányzati kft. új ügyvezetőjeként, munkaviszonyban történő foglalkoztatással, 2015. június 16-tól határozatlan időre egy személy, Veres Gábor autógépész mérnök kerüljön kijelölésre.

A képviselőtestület végül a 2015. június 16-tól 2015. szeptember 30-ig tartó időszakra bízta meg Veres Gábort a Városfejlesztési és Ingatlankezelői Szolgáltató Önkormányzati Kft. ügyvezetői tisztségének ellátásával.

Az ügyvezetői tisztség végleges betöltésére pályázatot ír ki az önkormányzat, a pályázati eljárást 2015. szeptember 30-ig kell lebonyolítani.

A képviselőtestület határozata megerősítette a pénzügyi, ügyrendi és városfejlesztési bizottság azonos tartalmú javaslatát. A bizottság által javasolt módosító indítványt dr. Papp Antal polgármester is támogatta.

Vass Éva a kft. hulladékgazdálkodási ágazatának vezetői feladatait ellátó új munkatársának ideiglenes ügyvezetői kinevezésére tett javaslatot a vezető pályázat lebonyolításának, a kft. szervezeti átalakításának, feladatrendszere meghatározásának idejére. Arról is szólt, hogy látja azt a sok munkát, amit az ebben a hatalmas feladat elvégzésére létrehozott kft-ben lelkiismeretesen dolgozó személyek tettek, és amihez túl nagy segítséget nem kaptak.

– A hulladékgazdálkodási ágazat vezetőjének felmondását követően a lakásgazdálkodási ágazat vezetője is kérte visszahívását az ügyvezetői feladatok ellátása alól, ami nehéz, azonnal megoldandó helyzetet teremtett – hangsúlyozta dr. Papp Antal, nem zárkózva el a hulladékkezelés irányítását átvevő, új munkatárs a vezetői pályázat lebonyolításának idejére történő megbízására vonatkozó egyeztetéstől.

A szavazás során azonban ez a módosító indítvány, 4 igen szavazattal, 3 nem szavazattal és 1 tartózkodással, nem kapta meg a minősített többséget, a képviselőtestület nem hozott döntést.

Ezt követően az eredeti határozati javaslatról szavaztak a képviselők, azzal a módosítással, hogy Veres Gábor június 16-tól szeptember 30-ig, határozott időre legyen megbízva az ügyvezetői feladatok ellátásával. A képviselőtestület végül öt igen, 3 nem szavazattal, ezt a határozati javaslatot fogadta el.

Jelenleg a kft. alkalmazásában 7 fő áll, az időközben munkaviszonyát megszüntető könyvelő státuszával csökkent a létszám. Ezzel a rendelkezésre álló személyi állománnyal a zavartalan feladatellátás, a helyettesítések nem megoldottak.

A kft. működése veszteséges, aminek az okait a képviselő-testület több ízben vizsgálta.

A Pénzügyi, Ügyrendi és Városfejlesztési Bizottság 2015. január 15-én megtartott ülésén felkérte dr. Papp Antal polgármestert, hogy a Városfejlesztési Nonprofit Kft. lakáságazatának működésére, az ingatlanok üzemeltetésére vonatkozó lehetőségeket vizsgálja meg.

A felkérés ugyan a lakáságazat vizsgálatára vonatkozott, előterjesztésében azonban mégis a kft. teljes működésére vonatkozóan tett megállapításokat és javaslatokat dr. Papp Antal, tekintettel a felmerülő problémák komplexitására.

A kft. további működtetésével kapcsolatosan reális lehetőségek feltárására vonatkozó előterjesztést a 2015. április 30-i ülésén fogadta el a képviselőtestület. A testület határozata alapján gazdaságossági, hatékonysági számításokat kell végezni a településüzemeltetés a városfejlesztési kft-be történő integrálása érdekében, és ki kell dolgozni a működés személyi, tárgyi és pénzügyi feltételrendszerét.

– A kft-t megszüntetni nem ésszerű, hiszen a feladatot valamilyen szervezeti keretek között el kell látni. Erről csak abban az esetben lehetne szó, ha a hulladékgazdálkodási tevékenységet nem saját szervezettel látnánk el (társulásba történő belépés), de tekintettel arra, hogy a hulladékgazdálkodással kapcsolatos kormányzati szándék még nem teljes mértékben ismert, így ebben gondolkodni jelenleg nem érdemes.

A kft. működésével kapcsolatban kell olyan célokat és feladatokat meghatározni, mely a gazdálkodást hatékonyabbá teszi, a veszteséget csökkenti – hangsúlyozta az áprilisi testületi ülésen tárgyalt előterjesztésében városunk polgármestere.

A volt Településellátó Szervezet településüzemeltetési feladatait a szervezet megszűnése óta az önkormányzat településellátó csoportja látja el.

A Településellátó Csoport jelenleg az önkormányzat szervezeti keretében, a polgármesteri hivatal szakmai irányításával (aljegyző, városfejlesztési és üzemeltetési iroda vezetője) működik.

A település ellátásnak megfelelő szervezeti kereteket kell biztosítani, amire az előterjesztés szerint két lehetőség kínálkozik: önálló költségvetési intézmény létrehozása vagy a Településellátó Csoport feladatainak, alkalmazottainak integrálása a városfejlesztési kft-be.

Dr. Papp Antal polgármester szerint a kft. működésének racionalizálása, valamint a Településellátó Csoport megfelelő szervezeti keretek között történő működtetése mindenképpen szükségszerű. A célszerűség és a gazdaságosság figyelembevételével a három részterület összevonása látszik indokoltnak.

A képviselőtestület április 30-i döntése alapján a kft. szervezeti átalakításával kapcsolatban július végéig részletes gazdasági számítások készülnek, konkrét szervezeti, létszám és tárgyi feltételrendszer kidolgozásával.

Herbály Jánosné

Minden jog fenntartva © 2011-2021 Martfű Város