Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Polgármesteri rendelet az önkormányzati képviselő-testület által átruházott hatáskörök gyakorlásáról

A veszélyhelyzet idejére is biztosítani szükséges az önkormányzat működőképességét, a hatáskörök megfelelő gyakorlását. Ezt a célt szolgálja dr. Papp Antal, Martfű város polgármestere 2020. november 16.-i, a Martfű Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által átruházott hatáskörök gyakorlásáról szóló önkormányzati rendelete.

Magyarország Kormánya 2020. november 4.-től a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló Kormányrendeletével, az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány következményeinek elhárítására, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében, Magyarország egész területére veszélyhelyzetet hirdetett.

A katasztrófavédelemről szóló törvény szerint veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja.

A veszélyhelyzetben sem a képviselő-testület, sem a bizottságok nem üléseznek, így az átruházott hatáskörök gyakorlásáról rendelkezni kellett.

A kihirdetését követő napon hatályba lépett, a veszélyhelyzet idejére szóló polgármesteri rendelet értelmében a Martfű Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletében és a Képviselő-testület rendeleteiben a bizottságaira átruházott valamennyi hatáskört is a polgármester gyakorolja.

Arra természetesen mód van, hogy a kialakult járványügyi helyzetben a polgármester e-mailben vagy más módon a döntését megelőzően kikérje a képviselő-testület tagjainak véleményét, a döntés felelőssége azonban a veszélyhelyzet ideje alatt egyszemélyben a polgármesteré.

A koronavírusos megbetegedések miatt több településen is lezárták egy időre a Polgármesteri Hivatalt.

A járványügyi helyzetnek megfelelően, a személyes találkozások számának csökkentésével, elsősorban telefonon, e-mailen vagy előzetes telefonos időpontegyeztetéssel, egyelőre a martfűi Polgármesteri Hivatalban biztosított az önkormányzati ügyintézés – tájékoztatott dr. Papp Antal, hangsúlyozva, hogy a Városháza portáján elhelyezett kézfertőtlenítő használata és a maszk viselése kötelező az ügyfelek részére.

– Az önkormányzat és az önkormányzati intézmények nem álltak le, mindenütt folyik a munka, és a körülményekhez képest haladnak az önkormányzati beruházások is.

Én nem vitatom, a tavaszi időszakban voltak, akik a polgármesteri jogkörrel visszaéltek. Hallottunk erre azért negatív példákat is, de úgy gondolom, hogy van, aki jól élt vele, hisz mi is jól éltünk ezzel az eszközzel. Az itt élők együttműködésével Martfűn sikerült, és reméljük, hogy most is sikerül kordában tartani a vírus terjedését.

Fotó: képviselő-testületi ülés, 2020. október 21.

Herbályné Kalmár Irén

Minden jog fenntartva © 2011-2021 Martfű Város