Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Önkormányzati átszervezés után

A Martfűi Polgármesteri Hivatal rendkívül komplex, szerteágazó munkát végez az önkormányzati és államigazgatási ügyek döntés-előkészítése, az önkormányzatokat érintő ágazati törvények, valamint a Képviselő-testület által elhatározott feladatok végrehajtása során. A polgármesteri hivatal 2013. évi tevékenységét a 2014. június 26.-i ülésén értékelte a képviselő-testület, köszönetét fejezve ki a hivatal dolgozóinak kiváló munkájáért.

A hivatal a jogszabályokban megállapított feladat- és hatáskörén túl 2013-ban számos új feladat előkészítésében is közreműködött: önálló intézményként megkezdte működését a Gyermekjóléti Szociális és Szolgáltató Központ, a Településellátó Csoport új szervezeti keretek között folytatta a tevékenységét, elkezdte működését az önkormányzat tulajdonában lévő Városfejlesztési Nonprofit Kft., megszervezték a város hulladékgazdálkodását az új törvénynek megfelelően, elkezdődtek a 2014. évi választások előkészületi munkái, fel kellett készülniük az új számviteli és könyvelési feladatokra, számos pályázatot nyújtottak be, és több beruházás is megkezdődött városunkban.

A meglévő és új feladatok végrehajtása nagy szakmai felkészültséget, elhivatottságot és gyakran túlmunkát igényelt a hivatal munkatársaitól.

2013-ban a Képviselő-testület 22 ülést tartott, ebből 8 munkaterv szerinti soros ülés volt, rendkívüli ülés összehívására 16 alkalommal került sor. A rendkívüli ülések összehívásának elsődleges oka a központi jogszabályok végrehajtására rendelkezésre álló rövid idő volt. Közmeghallgatás és lakossági fórum (víz- és csatornaszolgáltatás, hulladékgazdálkodás témakörökben) szervezésére 2-2 alkalommal került sor.

2013. július 1-től létrejött a Nemzeti Jogszabálytár elektronikus felülete (NJT), melyen a Képviselő-testület által alkotott rendeleteket kell közzé tenni a kihirdetésétől számított három napon belül. E rövid határidő körültekintő, alapos előkészítő munkát követel, hiszen rendelet-módosítás esetén a rendeletek egységes szerkezetbe foglalását is el kell végezni.

A Városfejlesztési és Üzemeltetési Iroda tevékenysége 2013-ban a birtokvitás ügyek intézésével bővült. A jegyző előtt folyó birtokvédelmi eljárás lényege, hogy akit birtokától jogellenesen megfosztanak, vagy birtoklásában zavarnak – a birtoksértő magatartás megvalósulásától számított egy éven belül – kérheti a birtoksértő állapot megszüntetését és az eredeti állapot helyreállítását.

2013. január 1-jétől az építésügyi hatósági jogkörök átkerültek a járási székhellyel rendelkező jegyző hatáskörébe. Az idei évtől a polgármesteri hivatalban a jegyző hatáskörébe mint építésügyi szolgáltató pontként maradtak építésüggyel kapcsolatos feladatok, döntési hatáskör azonban nem.

A beszámoló ismerteti az önkormányzat folyamatban lévő pályázatait. A Városfejlesztési és Üzemeltetési Iroda dolgozói folyamatosan részt vesznek a nagy számú pályázat összeállítása során jelentkező feladatok elvégzésében, valamint a már nyertes pályázatok fenntartási jelentéseinek karbantartását végzik.

A feladatok bővülésével jár a katasztrófavédelmi igazgatással kapcsolatos jogszabályok változása. A katasztrófavédelmi igazgatásban megjelent a közbiztonsági referens és helyettese fogalma. Az év folyamán  elkészült a város mozgósítási-, megalakítási-, veszély elhárítási terve, valamint ennek mellékletei: adattár, vízkár-elhárítási terv, kitelepítési - befogadási terv, bajba jutott légi jármű terve, nukleárisbaleset-elhárítási terv; speciális mellékletek: hőségriasztási terv, rendkívüli időjárás, humán járványok, állati eredetű tömeges fertőzés tervek.

Az önkormányzat gazdálkodásában is nagy változás következett be 2013 januárjától. Az önkormányzat belső intézményi hálózatának átalakítása, valamint a törvényi kötelezettségeknek megfeleltetés az intézményhálózatban körülbelül két hónapot vett igénybe a költségvetés és beszámoló készítés időszakában.

A járások kialakítása szintén jelentős feladatváltozásokat hozott az önkormányzatnál.

– A 2013-as év valóban nagyon nehéz volt az önkormányzati átszervezés miatt, az itt élők és a képviselő-testület azonban sokat nem vett ebből észre, köszönhetően a polgármesteri hivatal dolgozói hozzáállásának, a martfűiekért végzett munkájának – hangsúlyozta a képviselő-testületi ülésen Gonda Istvánné, az Egészségügyi, Foglalkoztatási és Szociális Bizottság vezetője.

– Le kellett vezényelni ezt a hatalmas átalakítást, ami nem csak a közigazgatást, hanem magát az önkormányzatiságot is érintette. A millió adatszolgáltatással ez önmagában is embert próbáló feladat – erősítette meg dr. Kiss Edit, aki szerint fontos, hogy a kialakuló új rendszerben a hivatal minden korábbi munkatársának helyet tudtak biztosítani.

Városunk polgármestere szerint az önkormányzat valamennyi intézménye kiváló szinten működik. Ez, és hogy a képviselő-testület ebben a ciklusban ilyen szép eredményeket tud felmutatni, nagyban a Polgármesteri Hivatal munkatársainak köszönhető.

Herbály Jánosné       

Minden jog fenntartva © 2011-2021 Martfű Város