Városmarketing Csoport alakult - „ A stratégia sikere a megvalósításon múlik”
A Városmarketing Csoport munkájának megkezdéséről, valamint a tavasszal elkészült Városmarketing Stratégia 2014. II. félévére vonatkozó feladatainak költségvetéséről is döntöttek - egyéb napirendi pontok mellett - a képviselő testület tagjai, július 17-i testületi ülésükön. Az újonnan megalakult önkormányzati szervezet feladata a Városmarketing Stratégiában meghatározott célok tervszerű megvalósítása. Az önkormányzat következő 5-10 évre szóló fejlesztési tervei a város versenyképességét növelik, a marketing eszközeivel formálva Martfű jövőképét.
A Képviselő-testület a Városmarketing Csoport vezetésével Lapu Zoltánnét, Martfű Város Önkormányzata Kommunikációs és Média Médiacsoportjának munkatársát bízta meg. A csoport további tagjaiként Dr. László Éva főiskolai tanárt, marketing tanácsadót, a Szolnoki Főiskola Kereskedelmi és Marketing Tanszékének mb. vezetőjét, valamint Baloghné Juhász Erzsébetet, a Martfűi Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési és Üzemeltetési Irodájának vezetőjét bízta meg.
Megtárgyalták a 2014. II. félévi Városmarketing Tervre vonatkozó előterjesztést, melyre vonatkozóan a tervben foglalt feladatok pénzügyi fedezetére 1 millió Ft költségvetési előirányzatot hagytak jóvá az önkormányzat 2014. évi költségvetésének terhére.
A marketing csoport feladata a stratégiai célok operatív célokká és programokká bontása érdekében az éves marketing terv elkészítése, folyamatos kutatások végzése a lakosság, a turisták és a munkaerő-piaci szereplők körében, információgyűjtés a várost és a marketingstratégiát érintő makrokörnyezeti változásokról, versenytársakról, folyamatos kommunikáció a városmarketing célcsoportok felé, valamint a befektetői piac követése és aktív befektetői megkeresések belföldön és külföldön egyaránt.
Martfű Város Önkormányzata 2014. május 29-i ülésén fogadta el Martfű Városmarketing Stratégiáját, melynek célja Martfű értékeinek megismertetése mellett, a gazdaság élénkítése, új vállalkozások idevonzása, a már meglévők fejlesztése. A marketingstratégia feladata, hogy az Integrált Városfejlesztési Stratégiában foglalt jövőképet és az azt alátámasztó prioritásokat megvalósítsa oly módon, hogy a jövőképet megcélzó fejlesztési elképzeléseket egységes várostermékbe rendezze és sikeresen pozícionálja a célcsoportjai számára.
Magyar Mária