Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Új tehermentesítő utat kap Szolnok

Megyeszékhelyünk környező településeiről, így Martfűről, Rákócziújfaluból, Rákóczifalváról és Szandaszőlősről a reggeli órákban nehézséget okozhat a Szolnok belvárosába való bejutás. Aki az egysávos 442-es főút városi szakaszán, reggel 7 és 8 óra körül tart a Tisza-híd felé, annak általában a normális menetidő többszörösével kell számolnia. A helyzet a délutáni órákban, munkaidő után sem változik, csak a torlódás iránya más.

A probléma orvoslására 2019. végén megjelent a kiírás, a szolnoki új tehermentesítő út tervezésére. 2021. március elején a közbeszerzéseket közlő TED-en (Tenders Electronic Daily) kiderült, hogy a terveket a RODEN Mérnöki Iroda Kft. készítheti el 579 millió forint értékben.

Az új út Szandaszőlős városrész elkerülésével valósul meg, mintegy 8 kilométer hosszú, 2x1 sávos országos közút kialakításával, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában.

A beruházás magába foglalja a szolnoki Csáklya úton található közúti-vasúti átjáró áttervezését, egy 200 méter szerkezeti hosszúságú, Tisza folyón átívelő új közúti híd, valamint egy 650 méter szerkezeti hosszúságú új ártéri híd tervezését is.

A tervezett új útvonal a szolnoki Csáklya utca és a Mártírok útja kereszteződésénél kezdődik, és a Felső-Szandai réten megépülő, új csomóponton keresztül csatlakozik a 4-es számú főúthoz. A Szent István Tisza-híd és a 4-es és 442-es számú főutak meglévő külön szintű csomópont közötti szakaszát 2x2 forgalmi sávra bővítik körülbelül 1,3 kilométer hosszan.

A Tiszaliget eddigi egyirányú megközelítésének megszüntetésére kialakítanak egy 2x1 sávos utat, amely az új nyomvonalból indulva csatlakozik majd a meglévő Tiszaligeti sétányhoz. Az előkészítés során biztosítják a Tiszaliget és a Felső-Szandai réten található bevásárlóközpontok gyalogos és kerékpáros megközelítését.

A kész terv és a hozzá kapcsolódó költségvetési becslés elkészültét követően dönthet a kormány, hogy saját vagy uniós forrásból biztosítja a szükséges pénzt, majd újabb közbeszerzési eljárás következik a beruházásra, az építők kiválasztására és a szerződéskötésre. A több szintbeli és nem szintbeli kereszteződéssel, Tisza és ártéri hidakkal, kerékpárúttal és az ezekhez szükséges műtárgyakkal kiegészített út építése minimum két évet vehet igénybe. A beruházás megvalósítását nehezítheti, hogy az építkezés nem lakott területeken kívül, felszámolandó mezőgazdasági területeken történik, hanem a városban, részben lakóingatlanokat is érintve. Egyes becslések szerint az a szandai elkerülő és az új híd megépülésére további 3-4 évet kell várnunk.

Ennél hamarabb, várhatóan már 2022 első negyedévében könnyebbséget hozhat a közlekedés terén Szolnok és térségünk lakói számára is az M4-es út építése, amelynek keretében két híd épül a Tisza ártere, illetve a folyó fölött Szolnok közelében.

Ekkorra készülhet el a Budapestet és az erdélyi határt összekötő, külön-külön több tízkilométeres egybefüggő szakaszból álló M4-es autóút Abony - Törökszentmiklós szakasza, Tisza-híddal és összesen 8,54 kilométeres pályával.

Forrás: magyarepitok.hu

Herbályné Kalmár Irén

Minden jog fenntartva © 2011-2021 Martfű Város