Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Nyugodt napok, fürdőzés és gyógykezelések családias hangulatban Martfűn

Városunk nagy kincse a földből feltörő forró gyógyvíz, amely köré a Martfű Termál SPA épült. Aki ide érkezik, annak lehetősége nyílik a testi és lelki gyógyulásra egyaránt. A 44 szobával rendelkező szálloda nyugodt környezetben, több gyógyvizes medencével, uszodával és wellnessrészleggel is várja a pihenni érkezőket.

A Martfű Termál SPA működéséről, az elmúlt időszakban történtekről Tomasovszky Lászlóval, a szálloda tulajdonos igazgatójával beszélgettünk.

A mögöttünk lévő járványidőszak a vendéglátás és turizmus szektorban vállalkozó és dolgozó emberek életét is megnehezítette. A martfűi szállodában a bezárások ideje alatt kisebb-nagyobb fejlesztések zajlottak.

– A pandémia első hullámában, amikor be kellett zárni, akkor volt lehetőségünk az étterem bővítésére. Ez nagyon jelentős lépés. Az évek során a forgalom növekedett és kiderült, hogy az étterem kicsi. Az a külső rész, amit a martfűiek ismertek, kevésbé volt használatos, és nagyon jó bővítési lehetőséget kínált. A konyha bővítését is elkezdtük, de az ehhez szükséges pénzt elvitte a pandémia.

Ennek ellenére olyan belső fejlesztések történtek, amelyeknek inkább a kollégák látják a hasznát. Konyhai berendezéseket, újabb hűtőkamrát és saját kemencét üzemeltünk be. Ez utóbbit azért is vásároltuk, hogy el tudjuk indítani a saját friss pékáru árusító helyünket. Ez szinte teljes készültségben van, beindításra vár.

Próbáltuk a karbantartásokat is véghez vinni. Ezeket a fejlesztéseket inkább a szállodavendégek érzékelik, nem a fürdővendégek. Festettünk az épületben, az apartmanokat is kifestettük. Ebben az időszakban lecseréltük az összes televíziót a szállodában. Ez a beruházás nyolcmillió forintba került, negyvennégy szobával felszorozva.

Tavaly szeptember 13-án adtuk át az új napelemrendszert. A szálloda illetve az apartmanok tetején egy-egy 50 kW-os rendszer van. Az apartmanoknál az éves energiafelhasználásunkat megtermeli, a főépületen ez az arány 10%. Tízszer nagyobb tetőfelületünk nincs, illetve a pályázat is ezt a méretkorlátot adta – mondta el Tomasovszky László.

A Martfű Termál SPA medencéi a sportolásnak is teret adnak. A komplexum együttműködésben áll az önkormányzattal és a város oktatási intézményeivel az úszásoktatás terén. Itt tartja edzéseit a Martfűi Úszó és Triatlonklub, illetve az Invictus Úszó és Vízilabda Sportklub Martfűi szakosztálya is.

– Azt szoktam mondani a külsős érdeklődőknek, hogy Martfűn nincs olyan gyerek, aki nem tud úszni. És ez szerintem igaz is, hiszen néhány éve az iskolákban a kötelező tantervbe bekerült az úszásoktatás. A környező óvodákból is szoktak érkezni, nyilván ők kisebb létszámmal, kisebb óraszámban.

A Martfűi Úszó és Triatlon Klub tagjai uralták az uszodát, mellettük az Invictus Sportklub Martfűi szakosztálya is beszállt ebbe az uralomba, ezért épül egy másik medence, ami elvileg nyárra elkészül és használható lesz.

A martfűi sportegyesületek közreműködése és rugalmassága is kell ahhoz, amikor jönnek a külső sportegyesületek edzőtáborba. Ott gyakorlatilag reggel-este edzés van, az sokszor üti a helyi edzéseket, de ezt mindig tudtuk idáig kezelni. Ha megépül az új medence, ez sokkal egyszerűbb lesz. Úgy gondolom, az együttműködés így teljes, hogy ők is kellő rugalmasságot tanúsítanak és mi is próbálunk pont olyan rugalmasak lenni – fogalmazott a Martfű Termál SPA tulajdonos igazgatója.

A martfűi termálfürdő gyógykezeléseket is kínál a látogatóknak. A kikapcsolódni vágyókon kívül sokan kifejezetten ebből a célból érkeznek ide, ahol különböző kezeléseket is igénybe vehetnek.

– Hatféle kezelést biztosítunk. Ebből az egyik a 18 év alattiak gyógyúszása, ami nagyon népszerű. Emellett vannak a szokványos gyógyászati reumatológiai kezelések. Önmagában a gyógyfürdőzés, a medencés gyógytorna, a tangentor, az iszappakolás és a leginkább közkedvelt kezelési forma, a masszázs. Az oltáskötelezettség a kezelőszemélyzetet is megtizedelte, ezért nem tudunk annyi beteget fogadni.

Az ország több pontjáról érkeznek a martfűi szállodába, de a környéken élők is szívesen járnak ide kikapcsolódni. Hogy a helyi komplexum erőssége miben rejlik, azt talán az otthonos hangulatában kereshetjük – emelte ki a cégvezető.

– Eleve családiasabb a hangulat, hiszen családi vezetés alatt áll a szálloda. Épp arról beszélgettem egy leendő munkatársunkkal, hogy nekünk nem alkalmazottaink, hanem kollégáink vannak. Közel nyolcvanan dolgozunk itt, de alapvetően nem vagyunk elszakadva egymástól, és ez vélhetően jobban átjön a kollégákon keresztül a vendégek irányába.

Kellenek a nyugodt napok a fiataloknak és az idősebbeknek, az állandóan dolgozóknak és tanulóknak, a kis- és nagygyerekeseknek egyaránt – hangsúlyozta Tomasovszky László, aki szerint többek között erre a célra is lehetőséget kínál a Martfű Termál SPA.